Wiedza
kluczem.
do Twojego sukcesu
Na łamach naszych blogów dzielimy się z Wami naszą specjalistyczną wiedzą i bogatym doświadczeniem z codziennej pracy. Przekazujemy także interesujące rozwiązania know-how z zakresu zarządzania sprzedażą opon online w połączeniu z dobrymi praktykami biznesowymi.

Leasing oprogramowania dla branży oponiarskiej

06 kwiecień 2021, przeczytasz w 5 minut

Potrzebujesz porządnego oprogramowania do zarządzania sprzedażą, ale to kosztowny zakup, zwłaszcza przy jednorazowym wydatku? Możesz sfinansować go w prosty sposób, wybierając… leasing. Świadomość tego, że można leasingować oprogramowanie, jest nadal niska. A jest to świetna alternatywa dla zakupu gotówkowego. Dzięki tej formie finansowania przedsiębiorca może zainwestować w najlepsze dla siebie rozwiązanie, nie martwiąc się o poniesienie jednorazowego, wysokiego kosztu. Przedstawiamy 4 najważniejsze fakty dotyczące zakupu oprogramowania do zakupu i zarządzania sprzedażą opon.

Digitalizacja firmy to nieunikniony proces. Szczególnie istotne jest to przy zarządzaniu sprzedażą opon i felg, kiedy stany magazynowe firmy są spore, rotacja produktów duża, trudno utrzymać kontrolę nad cenami i opisami, a na wszystko brakuje czasu. Potrzebujesz pomocy. Odpowiednim narzędziem jest dopasowane do twoich potrzeb oprogramowanie do sprzedaży opon – jeden z najważniejszych elementów niezbędnych dla rozwoju i funkcjonowania nowoczesnej firmy w branży oponiarskiej. Czasem jednak stajesz, jako przedsiębiorca, przed trudnym wyborem między koniecznością zakupu oprogramowania o wartości przekraczającej dostępny na ten cel budżet, ale spełniającego wszystkie kryteria firmy, a zakupem tańszego rozwiązania, ale nieodpowiadającego na wiele potrzeb.

Jakie masz wtedy możliwości? Możesz starać się o kredyt, unijne wsparcie, ale możesz także pomyśleć o… leasingu oprogramowania. Wg prognoz Związku Polskiego Leasingu, wzrost w sektorze IT (sprzęt oraz oprogramowanie) w 2021 r. wyniesie nawet 11,3%, co oznacza, że obecnie to jedna z najczęściej wybieranych metod wsparcia finansowego. A leasing oprogramowania, wbrew pozorom – niewiele różni się od wzięcia w leasing sprzętu komputerowego czy auta. Wyjaśniamy, jak wygląda proces leasingu oprogramowania IT.

Kto może skorzystać z leasingu oprogramowania

FAKT 1: wszystkie przedsiębiorstwa mogą skorzystać z leasingu oprogramowania 

Zgodnie z prawem leasingiem mogą być objęte rzeczy materialne. Natomiast oprogramowanie wg prawa cywilnego stanowi wartość niematerialną i prawną. Czy nie może być w związku z tym przedmiotem leasingu? Otóż – może – należy tylko przy zawieraniu umowy zadbać o dwie kwestie:

  • określić warunki umowy jako korzystanie z praw autorskich, czyli licencji do oprogramowania,
  • sprawdzić, czy producent oprogramowania zgadza się na leasingowanie licencji.
Pamiętaj, że tylko oprogramowanie w wersji chmurowej nie może być przedmiotem takiej umowy. Reszta elementów niczym się nie różni od leasingu innych przedmiotów.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz mikro, małą czy średnią firmę, czy podejmujesz kluczowe decyzje przy zarządzaniu dużym podmiotem, leasing jest przeznaczony dla każdego rodzaju działalności gospodarczej. Takim rodzajem finansowania może być objęty jeden komputer, ale także cała wdrażana inwestycja informatyczna: laptopy, drukarki i inne urządzenia oraz oprogramowanie potrzebne do operacyjnej działalności firmy, o wartości od kilku do kilkuset tysięcy złotych. Musisz tylko ocenić, które rozwiązanie leasingowe będzie najkorzystniejsze dla ciebie – czy np. leasing operacyjny czy finansowy.

Zasady umowy są w każdym przypadku takie same. Leasingodawca przekazuje leasingobiorcy prawo do używania przedmiotu umowy na określony czas, za odpowiednią opłatą wnoszoną w postaci ratalnej.

FAKT 2: usługa wdrożeniowa również może być objęta leasingowaniem

Duża ilość zmiennych parametrów produktów (nieograniczona liczba modeli, marek, wersji sezonowych, mnóstwo opon różniących się przeznaczeniem, gabarytami czy bieżnikiem) sprawiają, że w branży oponiarskiej procesy sprzedażowe wiążą się z niezwykle czasochłonną pracą. Czas dojrzeć więc nareszcie do decyzji o zmianie lub wręcz zakupie oprogramowania do zarządzania sprzedażą opon i felg.  Zyskasz olbrzymie możliwości automatyzacji procesów sprzedażowych.

Przy realizacji dużej inwestycji informatycznej, jej nieodłącznym elementem, oprócz kosztu zakupu oprogramowania, jest koszt wdrożenia: instalacja systemu, migracja danych, implementacje, konfiguracja. Niejednokrotnie jest to porównywalna lub niewiele niższa kwota niż cena sprzętu. Usługa wdrożeniowa również może być objęta leasingiem. Leasingodawca w tym wypadku rozpatruje każdą taką inwestycję indywidualnie. Podatkowe regulacje z kolei jasno określają, że do wartości oprogramowania wliczany jest koszt instalacji i uruchomienia.

Jak wyglądają procedury leasingowe

FAKT 3: procedury leasingowe nie są skomplikowane

Proces ubiegania się o leasingowe finansowanie oprogramowania do zarządzania sprzedażą opon i felg nie różni się od procedur w przypadku wzięcia w leasing np. auta i – zwłaszcza w porównaniu z bankowymi regułami – jest prostym narzędziem. Obecnie część czynności odbywa się już całkowicie w trybie online.

Konieczne jest:
  • złożenie wniosku leasingowego,
  • przesłanie podstawowych dokumentów finansowych twojej firmy,
  • ewentualnie: zadeklarowanie wkładu własnego.
Często decyzja podejmowana jest już bardzo szybko, a jeśli wybierzesz oprogramowanie producenta współpracującego z firmami leasingowymi, np. Tires CMS, możesz liczyć na jeszcze przyjaźniejsze procesowanie procedur.

FAKT 4: leasing to korzystniejsze finansowo rozwiązanie niż pożyczka

Zdecydowałeś się na słuszne rozwiązanie i marzysz już o chwili, kiedy masz do dyspozycji szyte pod wymiar, dopasowane do twoich potrzeb i zintegrowane ze wszystkimi potrzebnymi Ci zewnętrznymi programami, narzędzie, które umożliwia sprawniejsze funkcjonowanie twojej firmy? Złożyłeś odpowiednie dokumenty? Pozostaje Ci jeszcze jedna decyzja.

Powinieneś rozważyć, którą z dwóch dostępnych form leasingu wybrać. Przy leasingu operacyjnym leasingodawca użycza przedmiot umowy na określony czas za daną opłatą rozłożoną na raty. Pozostaje on w tym przypadku właścicielem dobra. Ty możesz wliczyć raty leasingowe do kosztów uzyskania przychodu i doliczasz VAT do każdej raty. Druga opcja – leasing finansowy, polega na odsprzedaży przedmiotu umowy w zamian za określone w umowie raty. Kwotę VAT opłacasz w całości razem z pierwszą ratą. W czasie trwania umowy możesz dokonać amortyzacyjnych odpisów, a do kosztów uzyskania przychodu wliczasz jedynie odsetkową część raty.

Często, zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, finansowanie leasingowe jest bardzo pomocną formą optymalizacji podatkowej. Funkcjonuje to dobrze przy leasingu operacyjnym, kiedy właśnie do kosztów uzyskania przychodu możesz wliczyć nie tylko raty leasingowe w całości, ale także wpłatę początkową.

To właśnie możliwość zmniejszenia obciążenia podatkowego oraz utrzymania płynności firmy dzięki ratalnie spłacanemu zobowiązaniu, a także fakt, że leasing to jedno z najprostszych narzędzi finansowania dostępnych na polskim rynku, sprawiają, że okazuje się również rozwiązaniem najkorzystniejszym finansowo przy małych i dużych inwestycjach IT.

Na co zwrócić uwagę przy leasingowaniu oprogramowania


Nie każdy leasingodawca oferuje takie same warunki. Warto więc pochylić się nad każdą ofertą i przeanalizować ją pod kątem takich kwestii jak:
  • wymagana dokumentacja i łatwość zawarcia umowy
  • warunki wejścia i wyjścia z umowy
  • konsekwencje nieterminowych spłat
  • warunki wykupu.
Jeśli czytasz ten artykuł, z pewnością już wiesz, że dzięki kompleksowemu systemowi do zarządzania procesami sprzedażowymi, lepiej dopasujesz się do wymagań klientów i rozwiniesz swój biznes. A ponieważ zmiany w branży IT, zwłaszcza w okresie pandemicznym, są niesamowicie dynamiczne, decyzja o inwestycji w oprogramowanie do zarządzania sprzedażą opon jest zdecydowanie na czasie. Nowoczesne rozwiązania to jednak niejednokrotnie duże koszty. A możliwość korzystania z najnowszych technologii bez wydawania jednorazowo sporych kwot, przyczynia się do zachowania płynności finansowej Twojej firmy.

Przy planowaniu budżetu, weź pod uwagę leasing oprogramowania TiresCMS w EFL. Zredukuj w ten sposób koszty początkowe inwestycji, rozkładając je w czasie, zoptymalizuj obciążenia podatkowe oraz – przede wszystkim – usprawnij pracę w swojej firmie, byś mógł mieć czas na strategiczną analizę działań i rozwój swojego przedsiębiorstwa.

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji nt możliwości finansowania, skontaktuj się z nami przez formularz lub zadzwoń 695-195-686

/ Uwagi, pytania, a może sugestie ? wyślij maila

Nasz zespół po zapoznaniu się z Twoim problemem doradzi najkorzystniejsze rozwiązanie.