firma Petryko
case study.
Pełczyce / Polska

Petryko, firma obecna na rynku opon od 1989 roku, planując wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań, by wyjść naprzeciw zmieniającej się rzeczywistości rynkowej postanowiła skorzystać z wsparcia informatycznego w celu opracowania metodyki wdrożenia działań wewnątrz struktury.

Celem było dostosowanie się do zmieniającej się rzeczywistości rynkowej oraz poprawa efektywności działań firmy. Aby to osiągnąć, zdecydowano się na implementację oprogramowania do sprzedaży opon i felg TiresCMS. To rozwiązanie pozwoliło na automatyzację procesów sprzedaży.

 
Cele naszych działań miały na celu:

  • zbudowanie nowego i przyjaznego w odbiorze, sklepu internetowego,
  • stworzenie takich funkcjonalności w systemie, aby zautomatyzować i ułatwić procesy sprzedaży,
  • migrację danych z dotychczasowego systemu,
  • integrację systemu z dostawcami, własnym magazynem i hurtowniami,
  • integrację istniejącego systemu CRM firmy do systemu TiresCMS.


Zaproponowaliśmy i wdrożyliśmy w firmie Petryko szereg dedykowanych rozwiązań, między innymi:

  • zbudowaliśmy nową platformę sklepu online,
  • zautomatyzowalismy sprzedaż opon rolniczych i przemysłowych
  • zintegrowalismy system sprzedaży z ERP Subiekt Nexo,
  • dopasowalismy procesy sprzedażowe do specyfiki działalności przedsiębiorstwa.


Wdrożenie zaproponowanych działań, m.in. automatyzacja wystawiania ofert i automatyczne zmiany cen:

  • zdecydowanie przyspieszyły obsługę bieżących zamówień,
  • istotnie zaoszczędziły czas pracowników,
  • pozwoliły na spokojne i kontrolowane poszerzenie asortymentu sklepu,
  • a dzięki temu rozpoznawalność Petryko jako niezawodnej i solidnej firmy wzrosła.

Przed nawiązaniem współpracy, właścicieli Petryko trapiło wiele wątpliwości – obawiali się o

  • koszt zakupu oprogramowania i ich zwrot w akceptowalnym terminie,
  • możliwości wdrożenia oprogramowania bez zaawansowanej wiedzy informatycznej,
  • możliwości późniejszego rozwoju oprogramowania,
  • prawdopodobieństwo braku opieki posprzedażowej.

start projektu

wdrożenie

od 2021r

rozbudowa serwisu trwa cały czas

Ireneusz Petrykowski, Patryk Petrykowski - właściciele firmy Petryko

Obawialiśmy się, że rozbudowany, skomplikowany program do zarządzania sprzedażą może po prostu przerosnąć nasze możliwości jako firmy rodzinnej – zarówno kosztowo, jak i przy codziennym zmaganiu się ze zbyt wieloma funkcjonalnościami.

Okazało się jednak, że oprogramowanie TiresCMS można perfekcyjnie dostosować do potrzeb. Dzięki temu otrzymaliśmy rozwiązanie, które wspiera nas w codziennej pracy i odciąża z obowiązków. A my możemy zająć się rozwojem biznesu.”

 

 O kliencie

Firma Petryko to nieustannie rozwijająca się firma obecna na rynku oponiarskim od 21 lat, doceniana przez klientów i nagradzana (m.in. nagrodą „Przedsiębiorstwo Roku 2010” Gminy Pełczyce przyznanej przez Północną Izbę Gospodarczą).

Petryko jest także jedynym w Polsce przedstawicielem marek: Bandenmark i Dellcora, oraz certyfikowanym dealerem opon Continental, Alliance, Trelleborg, BKT oraz Hankook. 


fot. Zdjęcie siedziby firmy Petryko

Głównym obszarem działalności przedsiębiorstwa są:

  • usługi wulkanizacyjne i serwis ogumienia,
  • hurtowa i detaliczna sprzedaż opon osobowych, dostawczych, ciężarowych, rolniczych i przemysłowych,
  • serwis opon,
  • sprzedaż akcesoriów oraz części samochodowych, a także: dętek, akumulatorów, olejów, felg stalowych i aluminiowych.

Sprzedaż prowadzona jest stacjonarnie oraz za pomocą sklepu internetowego. Target przedsiębiorstwa Petryko to głównie rolnicy indywidualni, przedsiębiorstwa rolnicze, budowlane i transportowe oraz zakłady z branży oponiarskiej.

Cele działań 

Firma Petryko nawiązała kontakt ze spółką TTF, twórcą i dostawcą oprogramowania do sprzedaży opon Tires CMS, w połowie 2019 r., szukając narzędzi pozwalających efektywniej zarządzać sprzedażą oraz zasobami ludzkimi.

Wraz z rozwojem działalności i znaczącym rozszerzeniem zarówno asortymentu, jak i kanałów sprzedaży, mocno eskalowała ilość pracy, zwłaszcza przy codziennej obsłudze klientów i napływających zleceń. To spowodowało zwiększenie godzin pracy, a przez to zmęczenie pracowników. Przedsiębiorstwo szukało sposobów na zwiększenie efektywności wykonywanej pracy. 

Najważniejszymi problemami do rozwiązania były w firmie Petryko były:

  • automatyzacja wystawiania ofert na Allegro i Otomoto,
  • automatyzacja zmiany cen towarów,
  • rozszerzenie asortymentu i wolumenu sprzedawanych opon,
  • zwiększenie rozpoznawalności firmy Petryko na rynku.

Skupiono się zatem na następujących celach:

  • zbudowanie nowego sklepu internetowego, łatwego zarówno w odbiorze klienta, jak i w obsłudze,
  • stworzenie takich funkcjonalności zarządzania systemem sprzedaży, by proces był na tyle zautomatyzowany, aby odciążyć pracujących z nadmiaru obowiązków,
  • integracja systemu zarządzania sprzedażą i sklepu internetowego z magazynem, producentami i hurtowniami,
  • w efekcie: zwiększenie wydajności procesu sprzedaży opon oraz ostatecznie wolumenu sprzedaży, a także zbudowanie świadomości znajomości marki Petryko.

Realizacja

Omówienie szczegółów współpracy, spotkanie na targach Agro Show w Bednarach zwiastowały początek owocnej kooperacji. Wybuch pandemii COVID-19 nieco odłożył plany w czasie, ale jednocześnie zweryfikował także potrzeby Petryko i na początku lutego 2021 została podpisana umowa, w czego efekcie w czerwcu 2021 roku wystartowała w firmie nowa platforma do zarządzania sprzedażą opon. 

TiresCMS zaproponował i wdrożył w firmie Petryko szereg innowacyjnych rozwiązań:

  • zbudował nową platformę sklepu online,
  • zautomatyzował sprzedaż opon rolniczych i przemysłowych,
  • zintegrował system sprzedaży z ERP Subiekt Nexo,
  • nieustannie konfrontując wyniki z potrzebami firmy, dopasował procesy sprzedażowe do specyfiki działalności przedsiębiorstwa.

Wyzwania

Przed nawiązaniem współpracy z Tires CMS, właścicieli Petryko trapiło wiele wątpliwości – obawiali się o: 

  • koszt zakupu oprogramowania  i ich zwrot w akceptowalnym terminie,
  • możliwości wdrożenia oprogramowania bez zaawansowanej wiedzy informatycznej,
  • możliwości braku rozbudowy oprogramowania,
  • prawdopodobieństwo braku opieki posprzedażowej.

I z tym sprawdzianem spółka TTF poradziła sobie śpiewająco. Przekonanie firmy Petryko do zaufania było jednym z naszych wyzwań, jakiemu udało się całkowicie sprostać, z efektem pozyskania lojalnego, stałego klienta. 

Jednym z problemów, jakie zgłaszała firma Petryko, był brak instrukcji obsługi. Dedykowane i szyte na miarę rozwiązanie, jak TiresCMS, ma to do siebie, że instrukcja obsługi za każdym razem wygląda kompletnie inaczej. W związku jednak ze zgłaszaną sugestią, spółka TTF poradziła sobie z tą kwestią, zwiększając liczbę szkoleń oraz wyjątkowo mocno dbając o obsługę wdrożeniową oraz posprzedażową klienta.

Zdaje się, że klient został usatysfakcjonowany – zwłaszcza ze świadomością, że zawsze u dostawcy oprogramowania jest pracownik chętny do pomocy przy każdej nowej czy sprawiającej kłopoty funkcjonalności systemu. 

Osiągnięte rezultaty

Opracowanie dla firmy Petryko całkowicie indywidualizowanego rozwiązania okazało się sukcesem, czego podsumowaniem okazuje się fakt, że przed zakupem oprogramowania do zarządzania sprzedażą opon i felg TiresCMS, większość klientów Petryko składała zamówienia w formie telefonicznej, zaś po wdrożeniu – 90% zamówień jest składana i realizowana online.

Wdrożenie zaproponowanych działań, m.in. automatyzacja wystawiania ofert i zmian cen oferowanego towaru:

  • znacznie przyspieszyły obsługę bieżących zamówień,
  • istotnie zaoszczędziły czas pracowników,
  • pozwoliły na spokojne i kontrolowane poszerzenie asortymentu sklepu,
  • a dzięki temu rozpoznawalność Petryko jako niezawodnej i solidnej firmy wzrosła.

Udaną realizację i fantastyczną współpracę potwierdza opinia samego Klienta.

Większy asortyment, lepsza efektywność działu obsługi klienta i oszczędność czasu – to tylko niektóre z korzyści, jakie wynieśliśmy z wdrożenia TiresCMS w naszym przedsiębiorstwie. Dziękujemy i z czystym sumieniem możemy zarekomendować spółkę TTF jako w pełni profesjonalnego eksperta od systemów zarządzania sprzedażą opon i felg.”

Ireneusz Petrykowski, Patryk Petrykowski,
właściciele firmy Petryko

 Rozwój oprogramowania
Systematycznie ulepszamy i rozszerzamy możliwości oprogramowania, poprzez

  • dodatkowe integracje z dostawcami
  • implementowanie nowych funkcjonalności
  • rozwiązania usprawniające pracę firmy

 

/ Uwagi, pytania, a może sugestie ? wyślij maila

Nasz zespół po zapoznaniu się z Twoim problemem doradzi najkorzystniejsze rozwiązanie.