Celem było dostosowanie się do zmieniającej się rzeczywistości rynkowej oraz poprawa efektywności działań firmy. Aby to osiągnąć, zdecydowano się na implementację oprogramowania do sprzedaży opon i felg TiresCMS. To rozwiązanie pozwoliło na automatyzację procesów sprzedaży.
Przed nawiązaniem współpracy, właścicieli Petryko trapiło wiele wątpliwości – obawiali się o
Ireneusz Petrykowski, Patryk Petrykowski - właściciele firmy Petryko
„Obawialiśmy się, że rozbudowany, skomplikowany program do zarządzania sprzedażą może po prostu przerosnąć nasze możliwości jako firmy rodzinnej – zarówno kosztowo, jak i przy codziennym zmaganiu się ze zbyt wieloma funkcjonalnościami.
Okazało się jednak, że oprogramowanie TiresCMS można perfekcyjnie dostosować do potrzeb. Dzięki temu otrzymaliśmy rozwiązanie, które wspiera nas w codziennej pracy i odciąża z obowiązków. A my możemy zająć się rozwojem biznesu.”
Firma Petryko to nieustannie rozwijająca się firma obecna na rynku oponiarskim od 21 lat, doceniana przez klientów i nagradzana (m.in. nagrodą „Przedsiębiorstwo Roku 2010” Gminy Pełczyce przyznanej przez Północną Izbę Gospodarczą).
Petryko jest także jedynym w Polsce przedstawicielem marek: Bandenmark i Dellcora, oraz certyfikowanym dealerem opon Continental, Alliance, Trelleborg, BKT oraz Hankook.
fot. Zdjęcie siedziby firmy Petryko
Głównym obszarem działalności przedsiębiorstwa są:
Sprzedaż prowadzona jest stacjonarnie oraz za pomocą sklepu internetowego. Target przedsiębiorstwa Petryko to głównie rolnicy indywidualni, przedsiębiorstwa rolnicze, budowlane i transportowe oraz zakłady z branży oponiarskiej.
Cele działań
Firma Petryko nawiązała kontakt ze spółką TTF, twórcą i dostawcą oprogramowania do sprzedaży opon Tires CMS, w połowie 2019 r., szukając narzędzi pozwalających efektywniej zarządzać sprzedażą oraz zasobami ludzkimi.
Wraz z rozwojem działalności i znaczącym rozszerzeniem zarówno asortymentu, jak i kanałów sprzedaży, mocno eskalowała ilość pracy, zwłaszcza przy codziennej obsłudze klientów i napływających zleceń. To spowodowało zwiększenie godzin pracy, a przez to zmęczenie pracowników. Przedsiębiorstwo szukało sposobów na zwiększenie efektywności wykonywanej pracy.
Najważniejszymi problemami do rozwiązania były w firmie Petryko były:
Skupiono się zatem na następujących celach:
Realizacja
Omówienie szczegółów współpracy, spotkanie na targach Agro Show w Bednarach zwiastowały początek owocnej kooperacji. Wybuch pandemii COVID-19 nieco odłożył plany w czasie, ale jednocześnie zweryfikował także potrzeby Petryko i na początku lutego 2021 została podpisana umowa, w czego efekcie w czerwcu 2021 roku wystartowała w firmie nowa platforma do zarządzania sprzedażą opon.
TiresCMS zaproponował i wdrożył w firmie Petryko szereg innowacyjnych rozwiązań:
Wyzwania
Przed nawiązaniem współpracy z Tires CMS, właścicieli Petryko trapiło wiele wątpliwości – obawiali się o:
I z tym sprawdzianem spółka TTF poradziła sobie śpiewająco. Przekonanie firmy Petryko do zaufania było jednym z naszych wyzwań, jakiemu udało się całkowicie sprostać, z efektem pozyskania lojalnego, stałego klienta.
Jednym z problemów, jakie zgłaszała firma Petryko, był brak instrukcji obsługi. Dedykowane i szyte na miarę rozwiązanie, jak TiresCMS, ma to do siebie, że instrukcja obsługi za każdym razem wygląda kompletnie inaczej. W związku jednak ze zgłaszaną sugestią, spółka TTF poradziła sobie z tą kwestią, zwiększając liczbę szkoleń oraz wyjątkowo mocno dbając o obsługę wdrożeniową oraz posprzedażową klienta.
Zdaje się, że klient został usatysfakcjonowany – zwłaszcza ze świadomością, że zawsze u dostawcy oprogramowania jest pracownik chętny do pomocy przy każdej nowej czy sprawiającej kłopoty funkcjonalności systemu.
Osiągnięte rezultaty
Opracowanie dla firmy Petryko całkowicie indywidualizowanego rozwiązania okazało się sukcesem, czego podsumowaniem okazuje się fakt, że przed zakupem oprogramowania do zarządzania sprzedażą opon i felg TiresCMS, większość klientów Petryko składała zamówienia w formie telefonicznej, zaś po wdrożeniu – 90% zamówień jest składana i realizowana online.
Wdrożenie zaproponowanych działań, m.in. automatyzacja wystawiania ofert i zmian cen oferowanego towaru:
Udaną realizację i fantastyczną współpracę potwierdza opinia samego Klienta.
Większy asortyment, lepsza efektywność działu obsługi klienta i oszczędność czasu – to tylko niektóre z korzyści, jakie wynieśliśmy z wdrożenia TiresCMS w naszym przedsiębiorstwie. Dziękujemy i z czystym sumieniem możemy zarekomendować spółkę TTF jako w pełni profesjonalnego eksperta od systemów zarządzania sprzedażą opon i felg.”
Ireneusz Petrykowski, Patryk Petrykowski,
właściciele firmy Petryko
Rozwój oprogramowania
Systematycznie ulepszamy i rozszerzamy możliwości oprogramowania, poprzez