Już od dłuższego czasu zastanawiasz się nad automatyzacją procesów sprzedażowych w swojej firmie? Chcesz zaplanować odpowiednie działania, by ruszyć z projektem, ale obawiasz się, że pochłonie to zbyt wiele cennego czasu i będzie wymagało podjęcia mnóstwa trudnych decyzji? Nic bardziej mylnego. Zobacz, jak wyglądają poszczególne etapy przy realizacji wdrożenia oprogramowania do zarządzania sprzedażą opon i felg oraz co powstało w efekcie i jak ocenia to usługobiorca.
Pierwszym, najważniejszym etapem, od którego zależy sposób dalszej realizacji projektu, jest ocena bieżących potrzeb twojej firmy. Jak to wygląda w praktyce?
Na początku 2020 roku skontaktowała się z nami firma Agrowiec, zajmująca się zaopatrzeniem przetwórni i producentów rolnych w nowoczesne urządzenia i maszyny rolnicze oraz sprzedażą nowych i używanych maszyn, zaopatrzeniem w oryginalne części zamienne, doradztwem przy zakupie maszyn i serwisowaniem z dojazdem do klienta. Omówiliśmy potrzeby, aktualny sposób działania oraz modyfikacje, jakie chciał wprowadzić klient. To niezwykle istotny etap współpracy, ponieważ służy rozpoznaniu i przygotowaniu perfekcyjnie dopasowanej oferty.
Wspólnie przeanalizowaliśmy potrzeby przedsiębiorstwa Agrowiec, poznaliśmy specyfikę działania firmy, określiliśmy wymagania i funkcje, jakich potrzebowała. Wszystko po to, by bazując na naszym doświadczeniu, zaproponować właścicielowi i jego zespołowi najlepsze rozwiązania.
Po bardzo owocnym spotkaniu, podczas którego zaprezentowaliśmy nasze propozycje, przystąpiliśmy do kolejnego etapu – programowania.
Odbiorcami grupy Agrowiec są przede wszystkim firmy i gospodarstwa rolne. Ich oferta obejmuje również serwis maszyn i urządzeń rolniczych z dojazdem, dystrybucję części, a także dobór, sprzedaż oraz serwis ogumienia. Sprzedaż jest prowadzona stacjonarnie oraz za pomocą m.in. 2 sklepów internetowych.
Wyzwaniem w tym przypadku było przede wszystkim takie dostosowanie systemu, aby umożliwić jak najlepszą sprzedaż opon w dużych rozmiarach ( leśne, przemysłowe etc ). Trudność zaś stanowił fakt, że często takie opony są przewożone na paletach, a ich dostawa jest nie lada wyzwaniem pod względem logistycznym i kosztowym. Drugie z zadań dotyczyło usprawnienia obiegu dokumentów w firmie oraz szybszego i efektywniejszego ofertowania dla klientów z dopasowaniem do wzorców wewnętrznych firmy.
Oto co opracowaliśmy:
Specjalnie na potrzeby projektu firmy Agrowiec przystosowane zostały integracje z producentami opon ciężkich: Nokian i Trelleborg.
Jak wyglądają efekty współpracy? Wspólnie opracowane i zastosowane rozwiązania znacznie przyspieszyły obsługę bieżących zamówień w sklepach internetowych oraz podczas sprzedaży tradycyjnymi kanałami, stacjonarnie. Idealnie zsynchronizowane z dostawcami integracje pozwoliły na zautomatyzowanie aktualizacji oferty, a także umożliwiły zmniejszenie średnich kosztów obsługi przy jednoczesnym wzroście marży.
Na przekazaniu dostępów i przeszkoleniu zespołu, czyli zakończeniu projektu, współpraca się jednak nie skończyła.
Po pierwsze - przeszła w fazę opieki posprzedażowej, podczas której dbamy, by wszystkie funkcjonalności działały, jak należy.
Po drugie – teraz nastał czas na pokazanie, jak narzędzie można rozwijać dalej. Obecnie pracujemy nad rozbudową systemu do zarządzania sprzedażą opon i felg z przeznaczeniem na nowe rynku zbytu. Szczegóły poznasz już wkrótce.
„Oprogramowanie TiresCMS posiada bogaty wachlarz funkcjonalności idealnie dostosowany do naszych potrzeb. Jest to na tyle istotne, gdyż system cały czas jest rozbudowywany.
W ramach wdrożenia usprawniono codzienną pracę naszych przedstawicieli handlowych, a także zautomatyzowani większość procesów zamówień i sprzedaży (pobieranie cenników od dostawców, przesyłanie zamówień etc.). ”
01. Pobierz referencje
02. Case Study wdrożenia dla firmy Agrowiec
Chyba już nie wahasz się nad rozpoczęciem wspólnej przygody z Tires CMS, której efektem będzie sprawniejsze funkcjonowanie twojej firmy i oszczędność twojego czasu, prawda? Zapraszamy do kontaktu.