Wiedza
kluczem.
do Twojego sukcesu
Na łamach naszej strony dzielimy się z Wami naszą specjalistyczną wiedzą i bogatym doświadczeniem z codziennej pracy. Przekazujemy także interesujące rozwiązania know-how z zakresu zarządzania sprzedażą opon online w połączeniu z dobrymi praktykami biznesowymi.

Znajdziesz tu artykuły w przystępny sposób opisujące interesujące i praktyczne zagadnienia. Od przewodników po nowoczesnych technologiach IT wspierających zarządzanie magazynem i sprzedażą, przez analizy rynku opon, aż po wskazówki biznesowe czy automatyzacji i optymalizacji procesów w firmie.

Naszym celem jest nie tylko edukowanie, ale przede wszystkim inspirowanie. Artykuły są tworzone z myślą o dostarczaniu praktycznej wiedzy, która pomaga rozwiązywać problemy i rozwijać biznes. Dzięki nim będziesz zawsze o krok przed konkurencją.

Zapraszamy do czytania, komentowania i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami! Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym graczem na rynku, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z branżą oponiarską, nasz blog to miejsce, które warto odwiedzać regularnie

Wdrożenie systemu dla firmy Agrowiec

19 marzec 2021, przeczytasz w 3 minuty

Już od dłuższego czasu zastanawiasz się nad automatyzacją procesów sprzedażowych w swojej firmie? Chcesz zaplanować odpowiednie działania, by ruszyć z projektem, ale obawiasz się, że pochłonie to zbyt wiele cennego czasu i będzie wymagało podjęcia mnóstwa trudnych decyzji? Nic bardziej mylnego. Zobacz, jak wyglądają poszczególne etapy przy realizacji wdrożenia oprogramowania do zarządzania sprzedażą opon i felg oraz co powstało w efekcie i jak ocenia to usługobiorca.

Od czego zaczynamy - weryfikacja potrzeb

Pierwszym, najważniejszym etapem, od którego zależy sposób dalszej realizacji projektu, jest ocena bieżących potrzeb twojej firmy. Jak to wygląda w praktyce?

Na początku 2020 roku skontaktowała się z nami firma Agrowiec, zajmująca się zaopatrzeniem przetwórni i producentów rolnych w nowoczesne urządzenia i maszyny rolnicze oraz sprzedażą nowych i używanych maszyn, zaopatrzeniem w oryginalne części zamienne, doradztwem przy zakupie maszyn i serwisowaniem z dojazdem do klienta. Omówiliśmy potrzeby, aktualny sposób działania oraz modyfikacje, jakie chciał wprowadzić klient. To niezwykle istotny etap współpracy, ponieważ służy rozpoznaniu  i przygotowaniu perfekcyjnie dopasowanej oferty.

Wspólnie przeanalizowaliśmy potrzeby przedsiębiorstwa Agrowiec, poznaliśmy specyfikę działania firmy, określiliśmy wymagania i funkcje, jakich potrzebowała. Wszystko po to, by bazując na naszym doświadczeniu, zaproponować właścicielowi i jego zespołowi najlepsze rozwiązania.  
Po bardzo owocnym spotkaniu, podczas którego zaprezentowaliśmy nasze propozycje, przystąpiliśmy do kolejnego etapu – programowania.

Kompleksowa i szyta na miarę realizacja


Odbiorcami grupy Agrowiec są  przede wszystkim firmy i gospodarstwa rolne. Ich oferta obejmuje również serwis maszyn i urządzeń rolniczych z dojazdem, dystrybucję części, a także dobór, sprzedaż oraz serwis ogumienia. Sprzedaż jest prowadzona stacjonarnie oraz za pomocą m.in. 2 sklepów internetowych.

Wyzwaniem w tym przypadku było przede wszystkim takie dostosowanie systemu, aby umożliwić jak najlepszą sprzedaż opon w dużych rozmiarach ( leśne, przemysłowe etc ).  Trudność zaś stanowił fakt, że często takie opony są przewożone na paletach, a ich dostawa jest nie lada wyzwaniem pod względem logistycznym i kosztowym. Drugie z zadań dotyczyło usprawnienia obiegu dokumentów w firmie oraz szybszego i efektywniejszego ofertowania dla klientów z dopasowaniem do wzorców wewnętrznych firmy.

Oto co opracowaliśmy:

  • projekt i konfiguracja całego systemu do zarządzania sprzedażą opon rolniczych i leśnych
  • projekty dwóch sklepów internetowych: www.agroopony.eu i www.oponylesne.eu
  • migracja starego systemu na nową platformę
  • poprawa obiegu dokumentów w firmie
  • integracje z producentami i hurtowniami opon.


Specjalnie na potrzeby projektu firmy Agrowiec przystosowane zostały integracje z producentami opon ciężkich: Nokian i Trelleborg.

Ocena i uzyskane efekty wdrożenia systemu TiresCMS


Jak wyglądają efekty współpracy? Wspólnie opracowane i zastosowane rozwiązania znacznie przyspieszyły obsługę bieżących zamówień w sklepach internetowych oraz podczas sprzedaży tradycyjnymi kanałami, stacjonarnie. Idealnie zsynchronizowane z dostawcami integracje pozwoliły na zautomatyzowanie aktualizacji oferty, a także umożliwiły zmniejszenie średnich kosztów obsługi przy jednoczesnym wzroście marży.

Na przekazaniu dostępów i przeszkoleniu zespołu, czyli zakończeniu projektu, współpraca się jednak nie skończyła.
Po pierwsze - przeszła w fazę opieki posprzedażowej, podczas której dbamy, by wszystkie funkcjonalności działały, jak należy.
Po drugie – teraz nastał czas na pokazanie, jak narzędzie można rozwijać dalej. Obecnie pracujemy nad rozbudową systemu  do zarządzania sprzedażą opon i felg z przeznaczeniem na nowe rynku zbytu. Szczegóły poznasz już wkrótce.

Jak ocenia wdrożenie sam Klient - Case Study i referencje

„Oprogramowanie TiresCMS posiada bogaty wachlarz funkcjonalności idealnie dostosowany do naszych potrzeb. Jest to na tyle istotne, gdyż system cały czas jest rozbudowywany.
W ramach wdrożenia usprawniono codzienną pracę naszych przedstawicieli handlowych, a także zautomatyzowani większość procesów zamówień i sprzedaży (pobieranie cenników od dostawców, przesyłanie zamówień etc.). ” 


01. Pobierz referencje
02. Case Study wdrożenia dla firmy Agrowiec

Chyba już nie wahasz się nad rozpoczęciem wspólnej przygody z Tires CMS, której efektem będzie sprawniejsze funkcjonowanie twojej firmy i oszczędność twojego czasu, prawda? Zapraszamy do kontaktu.

 

 

Uwagi, pytania, a może sugestie ? wyślij maila Nasz zespół po zapoznaniu się z Twoim problemem doradzi najkorzystniejsze rozwiązanie.