Wiedza
kluczem.
do Twojego sukcesu
Na łamach naszych blogów dzielimy się z Wami naszą specjalistyczną wiedzą i bogatym doświadczeniem z codziennej pracy. Przekazujemy także interesujące rozwiązania know-how z zakresu zarządzania sprzedażą opon online w połączeniu z dobrymi praktykami biznesowymi.

Rozwiązania IT dla magazynów opon nowych i używanych

24 październik 2022, przeczytasz w 3 minuty

Przedsiębiorcy w Polsce zajmujący się dystrybucją opon i felg zarządzają asortymentem liczącym często tysiące produktów - opon, felg czy kół, w różnych wariantach rozmiarowych. Nadzorowanie dostępności konkretnych towarów to skomplikowany proces, szczególnie gdy do ich składowania wykorzystywany jest więcej niż jeden fizyczny magazyn. Stałe monitorowanie stanów magazynowych, kontrolowanie przyjmowanych i wydawanych towarów wymaga odpowiednich narzędzi ułatwiających codzienną pracę. Oprogramowanie TiresCMS posiada wiele opcji i modułów pomagających w zarządzaniu logistyką magazynową w Twoim przedsiębiorstwie.

Zarządzanie wieloma magazynami w jednym miejscu


Dzisiejsze czasy przynoszą wiele możliwości prowadzenia przedsiębiorstwa opartego na automatyzacji w dystrybucji opon i felg. Sprzedaż stacjonarna i internetowa może korzystać z towarów znajdujących się fizycznie w magazynach, wykorzystywać metodę dropshippingu opierając się na wirtualnych stanach magazynowych, a także łączyć oba modele dystrybucji. Podczas sprzedaży, niezwykle ważne jest posiadanie aktualnych informacji nie tylko o ilości składowanego towaru, ale także dokładnej lokalizacji, w jakiej się znajduje, co ułatwia proces pakowania i wysyłki do klienta.

Wykorzystując system TiresCMS w zarządzaniu asortymentem, zyskasz dostęp do modułu magazynowego, który ułatwi obieg informacji związanych z przepływem towarów, dostępnością i miejscem składowania. Za jego pomocą połączysz wiele lokalizacji, w tym również wirtualnych, w prosty do kontrolowania ekran zawierający wszystkie informacje niezbędne w procesach logistycznych. Każdy produkt oznaczony zostanie dokładnym adresem magazynowym, definiującym jego lokalizację zarówno pod względem magazynu lub hali, ale również konkretnego rzędu i miejsca w ich obrębie. Adresy magazynowe przypisywane są dokładnemu rodzajowi i ilości asortymentu w momencie przyjęcia towarów na stan. Ułatwieniem tego procesu jest możliwość współpracy systemu ze skanerami kodów kreskowych oraz drukarkami etykiet.


Jak ułatwić sobie kontrolowanie stanów magazynowych?


Kontrola nad stanami magazynowymi z wykorzystaniem TiresCMS to również możliwość przeprowadzenia remanentu w dowolnym momencie. Informacje o ilości i miejscu składowania konkretnych towarów można w prosty sposób zapisać w wygenerowanym pliku lub wydrukować je bezpośrednio z systemu. Dodatkowym atutem jest możliwość przeprowadzenia inwentaryzacji w oparciu o określone kryteria, jak np. ograniczenie się do opon zimowych, czy o wybranym rozmiarze. Wyniki inwentaryzacji przedstawione zostaną w gotowym do analizy raporcie.

Współpraca modułów magazynowym z czytnikami kodów kreskowych umożliwia również przeprowadzenie inwentaryzacji produktów znajdujących się fizycznie na magazynie i porównanie stanów rzeczywistych z informacjami zawartymi w bazie systemu. Jest to niezwykle przydatne narzędzie do nadzoru bieżącej sprzedaży, a także analizy statystycznej danych sprzedażowych, która pomoże w planowaniu kolejnych zamówień.

Informacja o zalegających na magazynie produktach może być przydatna również podczas organizowania promocji i wyprzedaży, pozwalając zwolnić przestrzeń na nowe towary.

Moduły magazynowe usprawniające działanie Twojej firmy


Moduły magazynowe dostępne w systemie TiresCMS to także ogromne ułatwienie dla pracowników zajmujących się obsługą procesów magazynowych, takich jak przyjęcie nowego towaru, nadanie mu odpowiedniej lokalizacji czy pakowanie i wysyłka sprzedanych produktów.

Do dyspozycji pracowników oddane zostają

  • moduły współpracujące z czytnikami kodów kreskowych czy kodów QR (co istotne można je w dowolny sposób dopasowywać do indywidualnych potrzeb danego magazynu)
  • drukowanie etykiet Tyre TT, które są niezwykle przydatne podczas kompletowania i wysyłki zamówień. Odporne na warunki atmosferyczne mają zastosowanie także w magazynach bez zadaszeń. Dzięki temu łatwiejsze stanie się wprowadzanie dokładnych danych do systemu oraz oznakowanie towarów fizycznie umieszczanych w magazynie.
  • dodatkową zaletą oprogramowania TiresCMS jest moduł przeprowadzający pracownika krok po kroku, po procesie pakowania zamówienia. Stworzony został w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia pomyłek i reklamacji, a także usprawnia przebieg realizacji zlecenia od momentu zamówienia produktów do ich wysyłki. Natomiast statusy poszczególnych etapów realizacji będą automatycznie przesyłane do klienta, co przekłada się na pozytywny odbiór firmy.

Moduły magazynowe w systemie TiresCMS to także możliwość dokładnego nadzorowania przebiegu pracy za pośrednictwem zapisanych logów. Wszystkie czynności wykonywane przez pracowników będą szczegółowo opisane, dzięki czemu w prosty sposób można wychwycić nieprawidłowości lub określić przyczynę spadku wydajności. W module logów widoczne będą informację o dacie i godzinie, w jakiej dany pracownik podjął konkretne czynności związane z procesami magazynowymi. Jest to szczególnie przydatne w gdy w łańcuchu logistycznym bierze udział wiele osób z różnych działów. W ten sposób można określić, na jakim etapie wystąpiła ewentualna nieprawidłowość i podjąć działania zapobiegawcze.


Poszczególne moduły magazynowe można dołączyć do oferowanego oprogramowania, zależnie od potrzeb Twojej firmy. Przygotowana przez nas oferta będzie dopasowana do charakteru działalności Twojego przedsiębiorstwa dzięki czemu zyskasz produkt, który realnie pomoże Ci w zarządzaniu procesami magazynowymi. Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszystkie pytania i pomożemy w doborze oprogramowania do Twojej firmy.

 

 

 

/ Uwagi, pytania, a może sugestie ? wyślij maila

Nasz zespół po zapoznaniu się z Twoim problemem doradzi najkorzystniejsze rozwiązanie.