Wiedza
kluczem.
do Twojego sukcesu
Na łamach naszych blogów dzielimy się z Wami naszą specjalistyczną wiedzą i bogatym doświadczeniem z codziennej pracy. Przekazujemy także interesujące rozwiązania know-how z zakresu zarządzania sprzedażą opon online w połączeniu z dobrymi praktykami biznesowymi.

Inteligentne zarządzanie procesami logistycznymi w magazynach opon

21 listopad 2022, przeczytasz w 4 minuty

Zarządzanie magazynem opon to obsługa wszelkich procesów logistycznych związanych ze sprzedawanym asortymentem i stała kontrola stanów magazynowych produktów. Posiadanie wielu źródeł stanów magazynowych, zarówno rzeczywistych jak i wirtualnych, wymaga ogromnego zaangażowania w kontrolę funkcjonowania magazynów i nadzór nad poprawnym przebiegiem procesów logistycznych.

Wśród nich wyróżnić należy przyjęcie towaru i wprowadzenie jego danych do systemu, fizyczne przetransportowanie pod przypisany adres magazynowy, a także wszystkie czynności związane z dystrybucją takie jak kompletacja zamówienia, pakowanie oraz wysyłka towaru. Odpowiednie oprogramowanie pomoże nie tylko w nadzorowaniu procesów magazynowych, ale również ułatwi pracownikom realizację zamówień, oraz zautomatyzuje kontrolę nad ich przebiegiem i przepływ informacji.

 

Przyjęcie towaru, czyli pierwszy etap procesów magazynowych

 

Wszelkie procesy logistyczne związane z zarządzaniem magazynem, rozpoczynają się od przyjęcia towaru. W momencie dostarczenia produktów i wyładowania ich z auta dostawczego należy podjąć czynności związane z kontrolą towaru i wprowadzeniem go do systemu. System TiresCMS współpracuje z czytnikami kodów kreskowych, dzięki czemu pracownicy mogą sprawniej wykonywać swoje obowiązki, a wiele operacji przeprowadzanych jest automatycznie przez odpowiednie moduły oprogramowania. Kontrolowanie przyjmowanego towaru odbywa się poprzez sprawdzenie jego stanu i braku uszkodzeń, a także porównując czy dany rodzaj i ilość danego asortymentu zgodna jest z zamówieniem. Zeskanowany kod towaru sprawdzany jest w systemie, a pracownik otrzymuję informację zwrotną w przypadku nieprawidłowości. Poprawnie przyjęty towar dołączony jest do stanów magazynowych zawartych w bazie systemu TiresCMS i może zostać przekazany do dalszych etapów procesów logistycznych.

Przyjęcie towaru to nie tylko wprowadzenie odpowiednich danych do systemu, ale również fizyczne zarządzanie ładunkiem. W celu uproszczenia identyfikacji konkretnych produktów można wykorzystać samoprzylepne etykiety Tyre TT, których drukowanie możliwe jest za pośrednictwem odpowiedniego modułu oprogramowania TiresCMS. Informacje zawarte na etykiecie mogą zawierać dowolne dane, pomocne pracownikom magazynu w dysponowaniu towarem, takie jak:

  • cyfrowy oraz kreskowy kod towaru
  • pełna lub skrócona nazwa produktu (nazwa producenta, rozmiar, nazwa bieżnika)
  • adres magazynowy (nr. magazynu, regał, półka, miejsce)
  • ilość sztuk (również z podziałem na komplety, pary czy pojedynki - bardzo przydatne zwłaszcza dla przechowalni / hotelu opon lub w sprzedaży opon używanych)
  • numer partii lub data przyjęcia na stan.
  • głębokość bieżnika, dodatkowe opisy często wykorzystywane przy oponach używanych
  • automatyczne dodawanie zdjęć przypisanych do konkretnych produktów

Umieszczenie na produktach etykiety z danymi, przed umieszczeniem towaru w odpowiednim miejscu magazynowym, pozwoli na łatwiejsze odnalezienie i identyfikację w momencie kompletacji zamówienia i wysyłki do klienta.

Przykładowa etykieta wygenerowana z systemu TiresCMS z oznaczeniami opony i felg.

Składowanie towarów i kontrolowanie stanów magazynowych

 

Przyjęcie towaru to tylko pierwszy etap zarządzania magazynem opon. Po nim następują czynności, które pozwolą w funkcjonalny sposób dysponować składowanym towarem. Bardzo ważnym krokiem jest nadanie produktom odpowiednich adresów magazynowych, pozwalających w prosty sposób zlokalizować je podczas realizacji zamówienia. Informacje wpisane do systemu TiresCMS pozwolą określić dokładny magazyn lub halę, w której znajduje się towar, a także zlokalizować go w na konkretnym regale czy miejscu paletowym. Takie same informacje otrzyma pracownik podczas kompletacji zamówienia, co nie tylko przyspiesza proces jego realizacji, ale również pomaga zapobiegać ludzkim błędom.

Przypisanie adresu dla danego towaru może odbywać się na kilka sposobów. Konkretny rodzaj asortymentu może mieć z góry nadane miejsce w magazynie i po wprowadzeniu nowej dostawy do systemu, ten wskaże, gdzie należy go przetransportować. Jednak jest to metoda najczęściej wykorzystywana podczas sprzedaży stacjonarnej, gdzie towar musi być łatwo dostępny. W przypadku magazynów gdzie wykorzystywana jest pełna wysokość regału, a produkty składowane są na kilku piętrach, odpowiedni adres może zostać przypisany ręcznie przez pracownika lub automatycznie wskazywany przez system, na podstawie informacji o wolnym miejscu paletowym.


Zarządzanie magazynem opon to również stały nadzór nad posiadanymi stanami magazynowymi i aktualizacja dostępności produktów w ofercie. W tym celu warto wykorzystać moduł remanentu dostępny w systemie TiresCMS. Dzięki niemu w prosty sposób i w dowolnym momencie można przeprowadzić inwentaryzację posiadanego asortymentu, generując raport zawierający informacje o wszystkich produktach, lub części wybranej na podstawie określonych parametrów. Współpraca systemu z czytnikami kodów kreskowych pomoże również przeprowadzić inwentaryzację porównującą rzeczywiste stany magazynowe z danymi zawartymi w systemie.


Realizacja zamówienia i wysyłka towaru


Zarządzanie magazynem opon to również nadzorowanie procesów związanych z wysyłką dystrybuowanych produktów. Odpowiednie oprogramowanie zawierające dokładne informacje o składowanych towarach może wspierać pracowników podczas kompletacji zamówienia, wskazując im adres, gdzie powinni szukać określonych produktów. Współpraca systemu TiresCMS ze skanerami kodów pozwoli uniknąć pomyłek podczas kompletacji, a także automatycznie skoryguje informacje w bazie o stanach magazynowych asortymentu. Zrealizowane zamówienie należy odpowiednio zaadresować przed wysyłką, w czym również pomóc może odpowiedni moduł oprogramowania. Niezbędne informacje adresowe przypisane są w systemie do realizowanego zlecenia, skąd pracownik magazynu może je wydrukować.


Odpowiednie moduły wspomagające zarządzanie magazynem opon, mogą być dobierane do oprogramowania zależnie od potrzeb. Aby uzyskać ofertę najlepiej przystosowaną do charakteru Twojego przedsiębiorstwa, skontaktuj się z nami. Odpowiemy na wszystkie pytania i pomożemy w dobraniu wszystkich niezbędnych funkcjonalności systemu TiresCMS, aby zarządzanie magazynem opon stało się proste, mniej czasochłonne, a wiele czynności mogło odbywać się automatycznie.

 

 

 

/ Uwagi, pytania, a może sugestie ? wyślij maila

Nasz specjalista po zapoznaniu się z Twoim problemem oddzwoni niezwłocznie do Ciebie i podpowie najkorzystniejsze rozwiązanie.