Wiedza
kluczem.
do Twojego sukcesu
Na łamach naszych blogów dzielimy się z Wami naszą specjalistyczną wiedzą i bogatym doświadczeniem z codziennej pracy. Przekazujemy także interesujące rozwiązania know-how z zakresu zarządzania sprzedażą opon online w połączeniu z dobrymi praktykami biznesowymi.

Platforma e-commerce dla branży oponiarskiej

05 styczeń 2021, przeczytasz w 3 minuty

Szyta pod wymiar, z funkcjami dla najbardziej wymagających klientów, dopasowana do indywidualnych potrzeb, zintegrowana z zewnętrznymi programami i bezpieczna - oto cechy nowoczesnej platformy e-commerce dla sprzedawców opon, felg i akcesoriów samochodowych. Handel przenosi się do sieci, to wie każdy. Jednak jak powinien wyglądać i działać sklep internetowy dla opon, żeby przyciągnąć klientów? Zebraliśmy wskazówki dla osób, które działają w branży oponiarskiej i szukają optymalnej platformy e-commerce.

E-commerce dla branży oponiarskiej

Opony online - około 50 mld złotych - tyle wart jest polski rynek e-commerce (Statista Digital Market Outlook, obliczenia na koniec 2019 r.). I rośnie, bo Polacy coraz chętniej wydają pieniądze w sieci. Z tego tortu solidny kawałek mogą wyciąć również sprzedawcy opon, felg i części samochodowych.

Jednak branża oponiarska jest wymagająca. Sprzedając opony w sieci musisz używać platformy, która spełni oczekiwania klientów biznesowych czy indywidualnych. Jakość obsługi klientów musi być na najwyższym poziomie - konkurencja jest duża i jedno złe doświadczenie odwiedzającego twój serwis sprawi, że to ktoś inny zarobi pieniądze. Twój komfort i czas też jest niezwykle ważny. Dlatego dobra platforma maksymalizuje automatyzację sprzedaży.

Jeśli masz już sklep stacjonarny z oponami lub hurtownię, to wiesz, czego chcą klienci kupujących w “realu”. E-commerce rządzi się jednak swoimi prawami. Działając w sieci musisz pamiętać, że osoby kupujące online doceniają przede wszystkim wygodę, łatwość zakupów, duży wybór, dostępność towaru przez całą dobę. Naturalnie nie możesz zapomnieć o atrakcyjnej cenie produktu.

Jak działa oprogramowanie do sprzedaży opon

Sprzedając opony lub felgi możesz użyć jednego z wielu systemów e-commerce dostępnych na rynku. Jednak atuty sprzedaży online wykorzystasz w pełni używając platformy przygotowanej specjalnie dla firm sprzedających opony i felgi.

Nowoczesne oprogramowanie sprzedażowe powinno gwarantować:
- szybki dostęp do pełnej informacji o ilości towaru jakim dysponujesz w magazynie,
- automatyczną aktualizację cen i zautomatyzowaną sprzedaż,
- sprawną i szybką obsługę klienta,
- możliwość szybkiego zwiększenia asortymentu,
- pełną obsługę magazynu oraz zarządzanie etykietami (obsługa skanerów kodów kreskowych),
- płynną wymianę informacji na temat np. sposobów dostawy czy płatności,
- dostęp do szczegółowej wyszukiwarki dopasowanej do rodzaju opony - klienci nie tracą czasu na zadawanie pytań (a ty na odpowiedź),
- szybkie i kompetentne wsparcie techniczne autorów oprogramowania z którego korzystasz.

Dropshipping opon - czy warto ?

Czym tak naprawdę jest dropshipping ? To sprzedaż towaru - w tym wypadku opon lub felg - których nie masz fizycznie w magazynie. Taki sposób prowadzenia sprzedaży wymaga odpowiedniego serwisu. Twoja witryna powinna być zintegrowana z serwisami hurtowników czy producentów z którymi współpracujesz. Klient kupując u ciebie nie wie, jak wygląda łańcuch dostawy. Jest zadowolony z dużego wyboru, a ty nie musisz płacić za powierzchnię magazynową.

Wiesz już, jakie cechy powinna mieć skuteczna platforma e-commerce dla branży opon. Którą wybrać? Dobry rozwiązaniem jest system oferowany przez tires.pl. Sprzedaż opon taka, jaką chcesz mieć

Sercem systemu jest TiresCMS czyli oprogramowanie, które ułatwia sprzedaż detaliczną i hurtową dla rynków B2B oraz B2C. Korzystają z niej producenci opon, hurtownie, sklepy motoryzacyjne czy też serwisy wulkanizacyjne. Liczną grupę tworzą internetowe sklepy z akcesoriami samochodowymi.
Rozmiar i zastosowanie opon czy felg nie ma znaczenia. Oprogramowanie pozwala na sprawną sprzedaż i dystrybucję opon osobowych, przemysłowych, leśnych. Skorzystasz z niego oferując opon nowe, używane czy bieżnikowane. Wszystko zależy od twoich potrzeb.

Indywidualne podejście do wymagań


Zawsze traktujemy każdego klienta indywidualnie. Pracujemy z nim od postaw przy projektowaniu i wdrażaniu oprogramowania dla sklepu. Nie ma mowy o “gotowcach”. Solidna platforma e-commerce zawsze przygotowana jest indywidualnie pod każdego naszego klienta. Zaczyna się od rozmowy - sprawdzenia czego potrzebujesz. Potem przychodzi czas na przygotowanie projektu graficznego oraz dopasowanie funkcjonalności. Co ważne, platformę możesz rozwijać wraz z rozwojem swojego biznesu.

W jednym panelu na swoim komputerze będziesz mógł wystawiać oferty w swoim sklepie, na serwisach branżowych (tyre24, platformaopon.pl, hurtopon.pl), aukcyjnych lub ogłoszeniowych. Wszystko przejrzyście i wygodnie.

przeczytaj podobne artykuły

Jak hurtowo zarządzać sprzedażą opon

Stały, szybki i prosty dostęp do nieograniczonej liczby kontrahentów, producentów i dostawców w jednym sy...
  • zarządzanie hurtową sprzedażą opon
  • stworzone dla branży opon

15 październik 2020 2 minuty

/ Uwagi, pytania, a może sugestie ? wyślij maila

Nasz zespół po zapoznaniu się z Twoim problemem doradzi najkorzystniejsze rozwiązanie.