Sprzedaż opon używanych, zwłaszcza marek premium i klasy średniej sprowadzanych z zagranicy to jest nadal gałąź gospodarki, która notuje wzrosty. Jak jednak zarządzać sprzedażą opon używanych, kiedy stany magazynowe spore, rotacja produktów duża, w twojej firmie brakuje kontroli nad cenami i opisami, a czasu brak najbardziej? Odpowiadamy.
Udział opon klasy premium w ogólnej sprzedaży opon to obecnie 30% wg danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego. Jeśli dodać do tego 28% udziału opon klasy średniej, wnioski nasuwają się same: kierowcy coraz bardziej zwracają uwagę na bezpieczeństwo na drodze i poprzez to doceniają wysoką jakość, np. opon, które to bezpieczeństwo zapewniają. Po czwartym kwartale 2020 r., gdzie zanotowano już wzrosty w segmencie opon motocyklowych (+45,6%), ciężarowych (+19,8%), rolniczych (+21,2%) i przemysłowych (+10,4%), wyraźnie widać, że branża oponiarska jest wyjątkowo stabilna.
Konkluzja? Warto rozwijać działalność w tej branży, a zwłaszcza skupić się na tej części biznesu, która staje się coraz bardziej ekonomicznie uzasadniona – np. na sprzedaży opon używanych, zarówno tradycyjnie, jak i online. Jak jednak rozwinąć skrzydła, nie utrudniając sobie pracy? Czy jest możliwa taka optymalizacja narzędzi sprzedażowych, by poświęcać im ostatecznie mniej czasu? Jak sprzedawać używane opony, by zarobić? Okazuje się, że nie musisz godzinami analizować danych, obmyślać wieloletnich strategii sprzedażowych, zatrudniać kolejnych pracowników. Wystarczy profesjonalne oprogramowanie do zarządzania sprzedażą opon i felg.
Sprzedaż opon używnaych rządzi się swoimi własnymi prawami i znacznie różni się od innych branż. Przede wszystkim ogromną ilością zmiennych parametrów produktów, z czym wiąże się mnóstwo operacyjnej i niezwykle czasochłonnej pracy. Twoi klienci na ogół mogą wybierać spośród niemal nieograniczonej liczby modeli, marek, wersji sezonowych. Opony różnią się przeznaczeniem, gabarytami czy bieżnikiem. To wszystko musisz uwzględniać podczas codziennych procesów sprzedażowych.
Kluczową kwestią jest uświadomienie sobie, w jakich dziedzinach potrzebujesz pomocy. Jeśli dotyczą cię takie problemy, jak:
- brak wiedzy na temat stanów magazynowych,
- brak kontroli nad pracownikami,
- nieznajomość cen i marży
- ogrom czasochłonnej operacyjnej pracy: manualne wprowadzanie danych z wielu różnych systemów, przeliczanie, ponowne wprowadzanie dokumentacji do spedytora, niezautomatyzowana księgowość etc.
- brak kontroli nad wprowadzanymi danymi, np. cenami,
- to czas na fachowe i niezawodne narzędzie do zarządzania sprzedażą.
Znajdziesz na rynku sporo gotowych rozwiązań – takich, które z założenia mają sprawdzić się w każdej hurtowni, niezależnie od tego, czy są to książki, ubrania czy akcesoria samochodowe. A jeśli coś jest do wszystkiego… Czy nie lepiej zainwestować w oprogramowanie skomponowane tylko i wyłącznie dla ciebie? Takie, które odpowie na twoje unikalne wymagania, uwzględni specyfikę twojej branży, a przede wszystkim całkowicie zautomatyzuje proces sprzedaży, rozwiązując wyżej wymienione problemy i odciążając cię od nadmiaru obowiązków? Profesjonalny program do zarządzania sprzedażą opon i felg to właśnie klucz do skutecznej sprzedaży używanych opon.
Wyobraź sobie sytuację, kiedy masz do dyspozycji szyte pod wymiar, dopasowane do twoich potrzeb, zintegrowane ze wszystkimi potrzebnymi ci zewnętrznymi programami, umożliwiające kontrolę i analizę – narzędzie, dzięki któremu twoja praca jest wydajniejsza i efektywniejsza. Jeden panel, do którego się logujesz i możesz spokojnie wprowadzać dane, nie będąc zmuszonym wykonywać tej samej czynności kilkukrotnie podczas zmiany systemu operacyjnego. Jeden panel administracyjny, gdzie widzisz, co, kiedy i za ile sprzedałeś oraz co znajduje się w twoim magazynie. Brzmi jak sen, ale jest jak najbardziej realne. Wszystko dzięki oprogramowaniu do zarządzania sprzedażą opon, felg i kompletów używanych Tires CMS.
Oto jakie możliwości automatyzacji procesów sprzedażowych otrzymujesz, wybierając dedykowane oprogramowanie Tires CMS:
Wsparcie przy codziennych obowiązkach jest Ci z pewnością potrzebne. Dzięki kompleksowemu systemowi do zarządzania procesami sprzedażowymi w swojej firmie zyskasz więcej czasu, kontrolę, a przez to zdecydowanie lepiej dopasujesz się do wymagań klientów i rozwiniesz swój biznes. Wszystko to wygodnie, bezawaryjnie i szybko.