Wiedza
kluczem.
do Twojego sukcesu
Na łamach naszych blogów dzielimy się z Wami naszą specjalistyczną wiedzą i bogatym doświadczeniem z codziennej pracy. Przekazujemy także interesujące rozwiązania know-how z zakresu zarządzania sprzedażą opon online w połączeniu z dobrymi praktykami biznesowymi.

Jak i po co pozyskać środki unijne na cyfrowy rozwój firmy

28 sierpień 2021, przeczytasz w 4 minuty

Zakup nowego lub unowocześnienie twojego obecnego oprogramowania do zarządzania sprzedażą w firmie zalicza się zazwyczaj do większych wydatków. Jeśli czujesz jednak, że to konieczny zakup, zwłaszcza w niepewnych czasach pandemicznych, gdzie cyfryzacja odgrywa coraz większą rolę przy funkcjonowaniu całego przedsiębiorstwa, skorzystaj z unijnego wsparcia i bonów na cyfryzację w ramach Działania 6.2 PO IR. W prosty sposób sfinansuj rozwój firmy. Dowiedz się, w jaki sposób uzyskać bezzwrotne finansowanie na najlepsze oprogramowanie do zakupu i zarządzania sprzedażą opon.

Dlaczego potrzebna Ci cyfryzacja firmy?

Branża oponiarska/transportowa znajduje się teraz w epicentrum cyfrowej rewolucji. W pierwszym kwartale 2021 roku odnotowano wzrosty sprzedaży opon we wszystkich kategoriach z wyjątkiem przemysłowych, jak podaje Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego. Tak, jak wiele innych gałęzi gospodarki w pandemicznej i postpandemicznej rzeczywistości – opony także będą coraz bardziej zdigitalizowane.

Przy zarządzaniu sprzedażą opon niezwykle istotna jest płynność mechanizmów prowadzących do sprzedaży, a docelowo – satysfakcji klienta i jego powrotu do marki. Spora rotacja towaru, duże gabaryty produktu powodujące kłopoty w jego przechowywaniu, trudność w utrzymaniu kontroli nad ilością, cenami, opisami i obsługą klienta – to tylko niektóre z czynników wpływających na płynność funkcjonowania firmy, które z pewnością znasz. Tym ważniejsza jest automatyzacja pewnych procesów, która ostatecznie oszczędza nie tylko czas, ale także i pieniądz. Gdy dodać do tego obecną pandemiczną rzeczywistość, gdzie coraz więcej klasycznego biznesu przenosi się i będzie ewoluować w kierunku cyfryzacji procesu sprzedaży, digitalizacja przedsiębiorstwa to nieuniknione zjawisko. I w tym prawdopodobnie potrzebujesz pomocy.

Niezależnie od tego, czy masz sklep internetowy, hurtownię motoryzacyjną, przechowalnię opon czy jesteś importerem lub producentem, zintegrowane rozwiązania do zarządzania sprzedażą opon i felg w firmie mają na celu wsparcie menedżerów w podejmowaniu decyzji i zwiększeniu wydajności. Dzięki konkretnie dopasowanemu oprogramowaniu zyskasz ogromne możliwości do rozwoju przedsiębiorstwa.


1. Usprawnisz procesy.
2. Doprowadzisz  do większej efektywności wewnątrz organizacji, a także we współpracy z dostawcami i klientami.
3. Stworzysz możliwość poszerzenia rynków zbytu oraz swojej oferty.
4. Zwiększysz konkurencyjność całej marki.

Oprogramowanie TiresCMS do zarządzania sprzedażą opon pozwala na:

  • przyspieszenie sprzedaży przez różnorodne kanały internetowe oraz stacjonarne, również w modelu dropshippingowym, ponieważ do pracy służy ci tylko jeden, wygodny panel administracyjny
  • ułatwienie codziennej pracy przez podłączenie do jednego systemu nieograniczonej liczby dostawców i hurtowni oraz zintegrowanie z zewnętrznymi programami, co oznacza prosty sposób dodawania produktów i zarządzanie nimi
  • sprawniejszą obsługę klientów dzięki automatyzacji procesów sprzedażowych, m.in.: przyjmowania zamówień, aktualizacji stanów magazynowych, optymalizacji cen
  • intuicyjną kompleksową obsługę magazynu niezależnie od tego, czy jest to jedno fizyczne miejsce, czy kilka wirtualnych
  • zwiększenie zyskowności dzięki wbudowanych innowacyjnym narzędziom, analizującym poziom marży i oferty konkurencji

Czy nadal musimy Cię przekonywać, że zakup nowego, dobrego oprogramowania do zarządzania sprzedażą opon i felg lub rozbudowanie istniejącego, to konieczność w Twojej firmie, jeśli chcesz ją rozwijać lub/i dorównać innym na rynku?

Korzyści wykorzystania bonów na cyfryzację

Dopasowane do twoich potrzeb narzędzie do sprzedaży to zdecydowanie konkretna oszczędność czasu, która w dalszej kolejności zaowocuje lepiej rozplanowanym budżetem. A skoro o budżecie mowa – możesz stanąć teraz przed trudnym wyborem między potrzebą zakupu idealnego oprogramowania o wartości przekraczającej przeznaczony na ten cel budżet, a zakupem tańszego rozwiązania, ale nieodpowiadającego na wszystkie twoje potrzeby. Możesz również być w takim momencie rozwoju firmy, że zwyczajnie nie stać cię chwilowo na innowacyjne pomysły. Wtedy metodą może być skorzystanie z dotacji unijnych.

Innowacyjne rozwiązania są mocno wspierane przez Fundusze Europejskie, zwłaszcza obecnie, gdy dzięki nim małe i średnie przedsiębiorstwa zyskują możliwość skutecznego funkcjonowania w sytuacji wystąpienia epidemii chorób zakaźnych u ludzi, w szczególności pandemii COVID-19. Dlatego powstał program „Działanie 6.2 PO IR Wsparcie MŚP w obszarze cyfryzacji - Bony na cyfryzację” i już we wrześniu rusza nabór organizowany przez PARP. Oto kilka faktów, które pozwolą ci uporządkować wiedzę i ewentualnie zaplanować harmonogram działań.

1. Kto może ubiegać się o bony na cyfryzację?

  • Każde przedsiębiorstwo, które wykaże korzyści, wynikające z wdrożenia nowego lub rozbudowania obecnego oprogramowania do zarządzania sprzedażą opon i felg, na zmianę bądź poprawę procesów obecnie funkcjonujących w organizacji. Mogą one dotyczyć samej firmy, pracowników, dostawców czy klientów. Zaś realizacja danego rozwiązania powinna usprawnić lub też uzupełnić trwające procesy. Może też zmienić model biznesowy lub strategię przedsiębiorstwa.
  • Dodatkowo przedsiębiorca powinien wykazać konieczność zakupu lub rozbudowania narzędzia do zarządzania sprzedażą i jego wpływ na sposób funkcjonowania organizacji w warunkach epidemii chorób zakaźnych u ludzi, w szczególności pandemii COVID-19, lub też wzmocnienia odporności firmy na wypadek kolejnych podobnych kryzysów.

2. Na co możesz przeznaczyć środki?
Budżet pozyskany z programu bonów cyfrowych będziesz mógł rozdysponować na realizację działań, których celem jest wykorzystanie technologii cyfrowych w twoim przedsiębiorstwie i dostosowanie modelu działalności zmienionej w wyniku pandemii koronawirusa. Może być to zakupienie i wdrożenie oprogramowania do zarządzania sprzedażą opon i felg lub rozbudowa obecnego, a także sprzętu i usług niezbędnych do wdrożenia rozwiązania cyfryzacyjnego.

Precyzując, środki powinieneś przeznaczyć na:

  • zakup usług programistycznych lub/i zakupu oprogramowania gotowego, w tym w formie licencji (z wyłączeniem standardowego oprogramowania biurowego czy księgowego)
  • zakup środków trwałych, w tym maszyn i urządzeń, sprzętu komputerowego lub związanego z przesyłem lub magazynowaniem danych, środków niskocennych, lub/i usług doradczych lub/i szkoleniowych.

3. Jakiej wysokości możesz otrzymać dofinansowanie?

  • Minimalna wartość projektu, czyli w przypadku dotacji: wydatków kwalifikowalnych, który powinieneś przedstawić, to 60 tys. złotych, a maksymalna to 300 tys. złotych. Wsparcie udzielane jest w formie pomocy de minimis w maksymalnym poziomie dofinansowania wysokości 85%. Rozliczenie środków jest ryczałtowe, na podstawie dokumentów potwierdzających osiągnięcie celu projektu i jego wskaźników.

Wykorzystaj wszystkie możliwości

Finansowanie z dotacji unijnych może stać się formą optymalizacji finansowej w firmie – w ten sposób przy większym wydatku łatwiej będzie ci utrzymać płynność przedsiębiorstwa. Tak, zakup nowego oprogramowania lub rozbudowa istniejącego może być sporym kosztem – w zależności od wielkości organizacji i twoich potrzeb. Ale taka inwestycja z pewnością ci się zwróci – dopasujesz się do nowych wymagań klientów i rozwiniesz swój biznes. Zmiany w branży IT, zwłaszcza w okresie pandemicznym, są niezwykle dynamiczne, więc nie zwlekaj z decyzją o złożeniu wniosku.

Zapraszamy do poznania najnowocześniejszego oprogramowania do sprzedaży opon i felg, lidera na rynku: TiresCSM oraz do kontaktu z nami.



/ Uwagi, pytania, a może sugestie ? wyślij maila

Nasz zespół po zapoznaniu się z Twoim problemem doradzi najkorzystniejsze rozwiązanie.